Terug naar het overzicht

Economie & ondernemerschap • Mbo-certificaat

MBO-certificaat Basis Hospitality

Mbo-certificaat C0035

Dit breed toepasbare certificaat Basis Hospitality richt zich op het klant-/gastcontact, zoals dat voorkomt in verschillende contexten binnen hospitality (toerisme, recreatie, hotellerie, horeca en facilitair). In het klant-/gastcontact draait het om persoonlijke- en commerciële dienstverlening in de taakgebieden informatie, advies, sales of administratie.

Informatie

calendar-clock Duur en lestijden

Dit certificeerbare keuzedeel wordt aangeboden in 26 weken. Elke week wordt een dagdeel les verzorgd.

messages-people-user-check Voor wie

De doelgroep voor het certificaat Basis Hospitality betreft werknemers, zoals backoffice medewerkers, die (meer) willen optreden als aanspreekpunt voor klanten/gasten. Daarnaast is het certificaat ook bedoeld voor werkzoekenden (vanuit andere sectoren, uitkeringsgerechtigden, statushouders) die willen optreden als aanspreekpunt voor klanten/gasten in de sectoren toerisme, recreatie, hotellerie, horeca of facilitair, waar werkgevers kampen met personele tekorten.

check-double Toelatingseisen

  • de deelnemer is minimaal 2 weken in dienst bij een werkgever of werkzaam als stagiaire of vrijwilliger
  • een praktijkovereenkomst en/of scholingsovereenkomst zijn van toepassing
  • de deelnemer heeft een PC, laptop en is digitaal vaardig
  • een diploma vmbo basisberoepsgericht, kaderberoepsgericht, gemengde- of theoretische leerweg, een diploma entreeopleiding of een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo,

De deelnemer dient voor minimaal 16 uur per week, gedurende het traject werkzaam te zijn bij een erkend leerbedrijf.

check-badge Resultaat

Na het volgen van dit scholingstraject zijn werknemers, zoals backoffice medewerkers, breder inzetbaar als aanspreekpunt voor klanten/gasten in persoonlijke- en commerciële dienstverlening in de taakgebieden informatie, advies, sales of administratief. Voor werkzoekenden zorgt het scholingstraject voor betere inzetbaarheid in deze taakgebieden.

money-wallet-1 Investering

Voor bedrijfsgroepen gaan wij graag in gesprek voor een passende offerte.

school-test-results Opzet en inhoud

In dit mbo- certificaat zijn de volgende onderdelen opgenomen:

  • Ontvangt de klant/gast
  • Informeert en adviseert de klant/gast
  • Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
  • Signaleert en behandelt klachten
  • Onderhoudt in- en/of externe contacten
  • Werft klanten/gasten en opdrachten

information-circle Informatie

Voor meer informatie kun je terecht bij het Da Vinci College via:

Marieke van Halm
accountmanager Da Vinci College
Leven Lang Ontwikkelen
E mvanhalm@davinci.nl
T 06-30798124