Van creatieve dromen naar TikTok-sterren
Oud-studenten Maxime en Sophie
Waar ooit de ideeën op onze school begonnen, runt het duo nu een fulltime bedrijf. Maxime en Sophie, oud-studenten van het Da Vinci College, hebben hun passie voor creativiteit omgezet in een bloeiende online carrière met miljoenen views.
De meiden hebben elkaar al op de middelbare school leren kennen. Even leken zij een ander pad in te slaan bij het maken van een keuze in hun vervolgopleiding.
Maxime had altijd al een voorliefde voor creatief werk en koos voor de opleiding Mediavormgever bij ons op school. “Ik wilde iets doen dat breed was, van posters ontwerpen tot video’s editen,” vertelt ze. Sophie daarentegen koos voor een marketingcommunicatie opleiding in Tilburg. “Na de eerste dag wist ik dat het niets voor mij was. Ik belde Maxime op. Zij was wel enthousiast over haar eerste dagen en ik besloot over te stappen naar dezelfde opleiding,” herinnert ze zich. Per toeval kwamen ze in dezelfde klas terecht.
Versneld opleiden en versneld groeien
Tijdens hun opleiding leerden ze werken met programma’s als Première Pro en Photoshop. Vaardigheden die hen nu goed van pas komen. “We hebben veel profijt gehad van Photoshop,” zegt Maxime. Hun opleiding verliep soepel en ze besloten versneld af te studeren om meer tijd te hebben voor hun gezamenlijke passie: content creëren op TikTok en YouTube. “We hadden veel ideeën, maar te weinig tijd,” vertelt Sophie. Na goed overleg met hun loopbaanbegeleider kregen ze groen licht om hun opleiding te versnellen.
Bekendheid en erkenning
Hun populariteit groeide snel. “In het begin was het vreemd om herkend te worden,” zegt Sophie. Vooral via YouTube ontstond een intensieve band met hun kijkers. “Je maakt herkenbare situaties mee en dat schept een band,” legt Maxime uit.
Hun harde werk werd beloond met een award voor het beste YouTube Shorts-kanaal van Nederland. Hun video’s, vaak gebaseerd op herkenbare en grappige situaties, raken een snaar bij hun publiek.
Samenwerking en dynamiek
Maxime en Sophie doen bijna alles samen. “De ene is niet beter dan de ander,” benadrukt Maxime. “We plannen onze YouTube-video’s vooruit en verdelen het werk op een natuurlijke manier,” legt Sophie uit. Het werk stopt nooit, maar het voelt ook nooit als werk. “We zijn dankbaar, maar door de deadlines kan het pittig zijn,” zegt Maxime.
Een nieuw avontuur: Een boek
Hun nieuwste project is een boek over een waterpark, dat op 12 juni wordt gelanceerd. “Het is een vrolijk en grappig boek voor kinderen van 8-14 jaar. De typetjes uit onze video’s komen in dit boek echt tot leven,” vertelt Maxime enthousiast.
Toekomstige talenten
Voor studenten die ook een carrière in social media ambiëren, hebben ze een duidelijke boodschap: “Probeer op een unieke manier je skills te uiten. Doe iets wat bij je past en stop er echt tijd in,” zegt Sophie. “Vind het proces leuk, niet alleen het eindresultaat.”
Advies in het maken van een studiekeuze
Tot slot geven ze een waardevol advies over het maken van een studiekeuze. “Doe waar je je goed bij voelt. Het is oké om te switchen en te ontdekken wat je leuk vindt,” zegt Sophie. Hun eigen pad bewijst dat succes vaak begint met het volgen van je hart en het durven maken van keuzes.
Maxime en Sophie laten zien dat met passie, doorzettingsvermogen en een beetje lef, dromen werkelijkheid kunnen worden. Hun verhaal is een inspiratie voor iedereen die op zoek is naar hun eigen pad in de wereld van creativiteit en media.
Benieuwd geworden naar onze opleidingen? Die vind je hier!