Studenten ontwikkelen zich bij Digitale Werkplaatsen
Uit onafhankelijk onderzoek, dat Regioplan voor netwerkorganisatie Katapult uitvoerde, blijkt dat de Digitale Werkplaatsen een katalysator zijn voor samenwerking binnen het onderwijs. Ook bij het Da Vinci College ervaren we de voordelen van de werkplaatsen.
Yonis en Wiktoria, tweedejaars studenten van de opleiding Junior Accountmanager, hebben via de Digitale Werkplaats van het Da Vinci College, Ali Tiznine van het bedrijf Tom Zorggroep geholpen bij het opstellen van een contentstrategie voor zijn social media kanalen. TOM Zorggroep biedt ambulante begeleiding aan jongeren en volwassenen die vastlopen op verschillende leefgebieden.
Yonis: “Wij hebben geleerd beter samen te werken en hoe we marktonderzoek kunnen toepassen om in te spelen op trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied. Omdat wij met een professional samenwerkten heeft het ons veel waardevolle tips opgeleverd, zeker als het gaat om nieuwsgierig zijn, kennis opdoen in het vakgebied en vooral vragen durven te stellen.”
Binnen de Digitale Werkplaatsen helpen studenten mkb’ers digitaliseringsvraagstukken op te lossen. Uit het onderzoek blijkt dat onderwijs en bedrijfsleven zo intensiever en nauwer gaan samenwerken. Daarnaast blijkt dat het uitstekende broedplaatsen zijn voor studentontwikkeling. Zo leren de studenten er soft skills, versterken ze de link tussen theorie en praktijk en blijkt dat studenten gemotiveerder zijn voor hun studie door de opdrachten die ze doen bij de Digitale Werkplaats.
Lees hier meer over Digitale Werkplaatsen.