Da Vinci Impact Award voor 'DordtStudent'

In hun Concept Store in het centrum van Dordrecht verkochten de studenten van de opleiding Ondernemer Retail de afgelopen maanden allerlei ‘Dordtse dingen’. Van begin tot eind deden ze alles zelf: van het bepalen van de producten die ze verkopen, de marketing, de inrichting, de inkoop tot en met de boekhouding. De studenten organiseerden ook evenementen. Deels voor promotie van de winkel en deels met een maatschappelijk doel. Met de Concept Store promootten de studenten ook de stad Dordrecht, gingen ze leegstand tegen en sloegen ze de handen ineen met lokale ondernemers.

Het ROC Da Vinci College verbindt leren aan werken en innoveren. Vanuit die gedachte is het Da Vinci College ook partner van de Innovation Award ZHZ, een platform dat een impuls geeft aan innovatie in de regio. Voor het eerst werd dit jaar naast de Innovation Award voor bedrijven ook de Da Vinci Impact Award uitgereikt aan studenten. Vijf 'hybride' projecten – waarin het onderwijs nauw samenwerkt met het bedrijfsleven – waren genomineerd voor de prijs. Het gaat om projecten met een maatschappelijke, economische en/of technologische impact.

De jury, bestaand uit Roelf Polman (directievoorzitter bij Rabobank Merwestroom), Agnes Klaren (bestuurder bij zorginstelling De Lange Wei) en Jaap van Oord (DGA en medeoprichter van Fourtop ICT), liet weten zeer onder de indruk te zijn van de energie en betrokkenheid van alle deelnemende studenten.

Meer informatie: www.davinci.nl/impact-award of bekijk de video