Hybride onderwijs

Het Da Vinci College onderscheidt zich door de integratie van het leren op school en op de werkplek. In onze hybride leeromgeving gaan les, opdrachten en training in simulatieomgevingen op school samen met authentieke taken en projecten aangeleverd door bedrijven en met stages en leerplaatsen in bedrijven.

Hybride onderwijs

Hybride onderwijs

Formele kennis op school, kennis van werkprocessen en praktische kennis integreren we op het Da Vinci College in één benadering. Studenten, docenten en leermeesters van bedrijven werken samen aan opdrachten van bedrijven. Naast aandacht voor de nieuwste technieken werken studenten aan extra ontwikkeling en vaardigheden die zij in de toekomst nodig hebben op de arbeidsmarkt, de zogenaamde 21st century skills.

Leervraag en ambitie

Leervraag en ambitie

Studenten leren in de praktijk samenwerken, omgaan met opdrachtgevers en budgetten en nog veel meer. Docenten ondersteunen de studenten bij de opdrachtuitvoering met workshops, trainingen, lessen en instructiebijeenkomsten. We stimuleren studenten een actieve rol te nemen in hun leerproces en zelf hun kennis uit te breiden door te zoeken en te ontdekken. De leervraag en ambitie van de student zijn uitgangspunten voor de opdrachten. Het team van docenten stemt deze op elkaar af.

Projectbureau

Projectbureau

Praktijkopdrachten krijgen vorm in projecten, onderwijsleerbedrijven en andere opdrachten. Het Da Vinci College heeft een eigen projectbureau dat de praktijkvragen naar projectopdrachten vertaalt: Da Vinci Projecten. Door aan projecten deel te nemen, werken onze studenten aan hun 21e-eeuwse vaardigheden, zoals samenwerken, mediawijsheid en creativiteit.
 

Onderwijsleerbedrijven

Onderwijsleerbedrijven

Het Da Vinci College biedt contextrijke leeromgevingen op school, in stages bij honderden leerbedrijven en bij onderwijsleerbedrijven. Bedrijfsleven, overheid en andere instellingen zorgen samen met het Da Vinci voor werkopdrachten van en werkplekken bij de ongeveer 20 onderwijsleerbedrijven.

Bel ons Mail ons
Om deze video te bekijken dien je de cookies te accepteren en de pagina te refreshen.