College van bestuur

 

P. H. J. (Peter) Vrancken

Peter Vrancken is sinds maart 2006 in dienst bij het Da Vinci College, aanvankelijk als lid van het college van bestuur. Vanaf 1 september 2012 is hij voorzitter van het college van bestuur bij het Da Vinci College. Daarvoor werkte hij in diverse functies bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen en het Instituut voor Onderzoek van Overheidsuitgaven.  Bekijk het interview met Peter Vrancken op RTV Dordrecht.

‘Cruciaal voor modern beroepsonderwijs is de verbinding tussen onderwijs en bedrijfsleven, naast een gedegen pedagogische leerlijn. Les, opdrachten en training in simulatieomgevingen op school gaan samen met authentieke taken en projecten aangeleverd door bedrijven en met stages en leerplaatsen in bedrijven. We motiveren onze jongeren daarbij maatschappelijke verantwoordelijkheid te vormen. Voor het Da Vinci College vind ik het bovendien belangrijk dat we projecten voor de regio doen. Zo geven we terug aan de regio en verbinden we ons met de regio.’


M. (Marloes) de Vries

Marloes de Vries begon haar loopbaan als lid van het college van bestuur van het Da Vinci College op 1 september 2012. Daarvoor werkte zij in directiefuncties bij respectievelijk het Albeda College en het Zadkine, waar zij verantwoordelijk was voor diverse portefeuilles.

‘Ik ben trots op ons onderwijsconcept en hoe wij erin slagen de drie partijen onderwijs, student en bedrijfsleven te verbinden. De Duurzaamheidsfabriek is een prachtig voorbeeld hoe je met samenwerking heel ver kunt komen. De driehoek onderwijs-student-bedrijfsleven speelt iedere dag een belangrijke rol in mijn werk. Als college van bestuur voeren we continu een dialoog met overheden en bedrijfsleven over welke werknemers de regio nodig heeft. Leiden wij ze op de juiste manier op? Wat kunnen we nog toevoegen aan ons onderwijs? Hoe kunnen we met elkaar meedenken en elkaar versterken? We zoeken altijd die samenwerking op. Het heet niet voor niets ‘beroepsonderwijs’. We moeten weten waarvoor we opleiden.’

Om deze video te bekijken dien je de cookies te accepteren en de pagina te refreshen.