College van bestuur

 

P. H. J. (Peter) Vrancken

Peter Vrancken is sinds maart 2006 in dienst bij het Da Vinci College, aanvankelijk als lid van het college van bestuur. Vanaf 1 september 2012 is hij voorzitter van het college van bestuur bij het Da Vinci College. Daarvoor werkte hij in diverse functies bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen en het Instituut voor Onderzoek van Overheidsuitgaven. Bekijk het interview met Peter Vrancken op RTV Dordrecht.

 

‘Cruciaal voor modern beroepsonderwijs is de verbinding tussen onderwijs en bedrijfsleven, naast een gedegen pedagogische leerlijn. Les, opdrachten en training in simulatieomgevingen op school gaan samen met authentieke taken en projecten aangeleverd door bedrijven en met stages en leerplaatsen in bedrijven. We motiveren onze jongeren daarbij maatschappelijke verantwoordelijkheid te vormen. Voor het Da Vinci College vind ik het bovendien belangrijk dat we projecten voor de regio doen. Zo geven we terug aan de regio en verbinden we ons met de regio.’


 

J.A. (Jan) Lokker

Jan Lokker is sinds januari 2019 lid van het college van bestuur bij het Da Vinci College en bestuurslid van HBO Drechtsteden. Daarvoor was hij al ruim vier jaar verbonden aan het Da Vinci College als directeur van de sector Techniek & Media, waar hij samen met het team en partners uit het bedrijfsleven succesvol heeft ingezet op onderwijsvernieuwing. Zijn eerdere ervaring als directeur bij verschillende sectoren en diensten bij andere onderwijsinstellingen kwam hem daarbij goed van pas.

“Ik zet me met volle overtuiging in voor de doorontwikkeling van ons hybride onderwijsconcept. Daar hoort bij dat medewerkers en studenten, binnen een veilige en stabiele omgeving, veel ruimte krijgen om hun talenten en kansen te benutten. En dat we voortdurend in verbinding staan met onze omgeving. Zo bieden we onze studenten – van jong tot oud - de beste perspectieven op de snel veranderende arbeidsmarkt.”


 

Om deze video te bekijken dien je de cookies te accepteren en de pagina te refreshen.