3 Masterclasses in november

Workshop omgaan met tijd op 2 en 23 november van 16.00-20.00 uur

Met behulp van theorie en oefeningen leer je  effectiever om te gaan met de beschikbare tijd. Tussen de twee trainingsmomenten oefen je de theorie in de praktijk. Deze workshop kost geen tijd maar levert tijd op. Omgaan met tijd  gaat niet over het beheersen van de tijd, maar om het managen van jezelf. De workshop wordt gegeven door Anneke Vriens op 2 en 23 november van 16.00-20.00 uur

Schrijf je in via connessione.academiemanager.nl, of via mseepers@davinci.nl.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3 Masterclasses in november.

Zucht.. hoe krijg ik ze gemotiveerd op 2 november van 16.00-18.00 uur.

Deze Masterclass wordt verzorgd door HBO-Drechtsteden. Met “Mag ik een vuurtje?” neemt drs. Marita O’Bryan je mee naar een inspirerende en praktische reis van binnen naar buiten en van buiten naar binnen. Wat is er nodig het vuur van binnenuit aan te wakkeren bij anderen?

Motivatie is als een vuur van binnenuit. Als iemand anders dat vuur onder jou probeert op te stoken, dan is de kans groot dat het maar kort zal branden.”

– Stephen R. Covey

Hoe krijg ik “ze” gemotiveerd?

Met “Mag ik een vuurtje?” neemt drs. Marita O’Bryan je mee naar een inspirerende en praktische reis van binnen naar buiten en van buiten naar binnen.

Wat zegt de wetenschap ons over het hebben van autonomie, meesterschap en doelen? Maar wacht; wat als wij in het onderwijs de motivatie van studenten naar een hoger niveau kunnen tillen via de Self Determination Theory (SDT)? Er is al heel veel gezegd en geschreven over motivatie vanuit wetenschappelijke invalshoeken. Van Maslov, Deci en Ryan tot Pink, en allen die daar tussenin iets vertellen over dit thema. Van 1938 tot heden. Wist je dat Harvard-professor Rosabeth Moss Kanter motivatie ook nog koppelt aan drie M’s:  ‘mastership’, ‘membership’ en ‘meaning’? Daniel Offman is van menig dat motivatie geen doel is maar juist een gevolg van iets. Een vuurtje aanwakkeren met de vier visie-punten van Nitin Nohria, hoofd van Harvard Business School en expert op het gebied van menselijke motivatie.  Denk daarbij aan; de drang tot verwerven, de drang ons te verbinden aan iets of iemand, de zucht te begrijpen en de drijfveer tot verdedigen tegen externe dreiging. 

Wat is er nodig om anno 2015 het vuur van binnenuit aan te wakkeren bij anderen?

Schrijf je in via connessione.academiemanager.nl, of via mseepers@davinci.nl.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe goed verstaan we elkaar? 17 november van 16.00-18.00 uur

Deze  masterclass gaat over de effectiviteit van je communicatie en wordt gegeven door Anneke Vriens.

Deze  masterclass gaat over de effectiviteit van je communicatie.

Heb jij ook wel eens dat gevoel dat je tegen de lucht praat? Dat een student, collega of vriend je met vraagtekens in de ogen aankijkt? Of dat je je afvraagt hoe het toch komt dat er kortsluiting in communicatie kan ontstaan, of de ander zo geïrriteerd reageert? 

Volg dan deze informatieve masterclass over communicatieve transacties, gebaseerd op de theorie van de Transactionele Analyse.

We maken kennis met de verschillende ego toestanden en staan stil bij de bouwstenen van de communicatie, de transacties.  Door het analyseren van deze transacties  begrijpen we beter hoe  communicatie kan verlopen en hoe deze te sturen is. We maken daarbij gebruik van concrete (werk)situaties en korte oefeningen. De masterclass helpt je om te winnen aan effectiviteit in je eigen communicatiepraktijk.

Schrijf je in via connessione.academiemanager.nl, of via mseepers@davinci.nl.

Werken met echte praktijkopdrachten op 25 november van 16.00-18.00 uur

Deze masterclass is bedoeld om het werken met echte praktijkopdrachten verder te ontwikkelen binnen het onderwijsteam waar je werkt en wordt gegeven door Mandy van der Linden (Da Vinci projecten) en Rita Rutte (Dienst Onderwijs).

 

Herken je onderstaande uitspraken?

 Tja,  ook al is het nog zo interessant voor onze studenten, we krijgen het niet voor elkaar om de vraag  van dat bedrijf uit te voeren, want:

  • Past niet in het rooster
  • Wie zorgt voor een kwalitatief goed eindproduct
  • Als docent kan ik niet begeleiden want ik heb nog een deel van de studenten op school

Of meer algemeen:

  • Werken met echte praktijkopdrachten is een van de pijlers van het onderwijs van DVC, toch lukt het me niet om dit goed te realiseren in het reguliere programma van onze opleiding

Of: …

Heb je allerlei vragen, zie je allerlei struikelblokken bij het werken met praktijkopdrachten voor (externe) opdrachtgevers, dan kan deze masterclass je verder helpen.

Deze masterclass is bedoeld om het werken met echte praktijkopdrachten verder te ontwikkelen binnen het onderwijsteam waar je werkt. Met behulp van echte opdrachten uit de praktijk (bedrijven, instellingen en particulieren) gaan we aan de  slag om deze opdrachten in te bedden in het curriculum van een van de opleidingen waar je werkzaam bent. Er worden vanuit verschillende invalshoeken, zoals logistiek, beoordeling, begeleiding etc. oplossingen geboden. Hierbij maken we gebruik van de digitale Toolbox die ontwikkeld is door Rita Rutten en Mandy van der Linden

Schrijf je in via connessione.academiemanager.nl, of via mseepers@davinci.nl.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bel ons Mail ons
Home Sluiten